Kvalitetsstandard for udbringning af dagligvarer
Her kan du se kvalitetsstandarden under §83 i serviceloven for udbringning af dagligvarer leveret til din bopæl.
| Emne | Indhold |
|---|---|
| Hvilke behov skal ydelsen dække |
Behov i forbindelse med varetagelse af nødvendige opgaver i hjemmet i form af udbringning af dagligvarer, som borgeren midlertidigt eller varigt ikke selv er i stand til at bestille og afhente varer på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale forhold. At støtte borgeren på områder, hvor den personlige funktionsevne er utilstrækkelig til at bestille og afhente dagligvarer, for dermed at bidrage til
|
| Modtagere af ydelsen |
Ydelsen tildeles borgere, der fysisk, psykisk og/eller mentalt ikke selv er i stand til at bestille dagligvarer.
Der kan ikke bevilliges udbringning af dagligvarer alene på baggrund af, at borgeren ikke selv fysisk kan hente sine varer. Borgeren vil ofte være beskrevet inden for funktionsniveau 3 og 4 i Fælles Sprog III. |
| Hvad kan indgå i ydelsen |
Udbringning af dagligvarer maksimalt én gang om ugen. Leverandøren skal have cvr-nr. og skal kunne efterleve Herning Kommunes krav til udbringning. |
| Klage |
Klage skal ske til Visitationsenheden, Herning Kommune, inden for 4 uger efter den dato, hvor borgeren har modtaget afgørelsen. På baggrund af klagen revurderes tidligere afgørelse. Ved revurderingen undersøges, om der er grundlag for at give helt eller delvist medhold i klagen. Såfremt klageren ikke gives medhold, videresendes klagen til Ankestyrelsen. |
Godkendt af Social- og Sundhedsudvalget 30. maj 2017
